ett besök hos Brown's cheese

Postat den:
Kenya/Afrika - 0 kommentarer











 
Igår kväll kände jag ba "nääeee... Ska jag verkligen offra min sovmorgon för ett studiebesök hos en ostfabrik?" Men tur var väl det att jag följde med, för det var verkligen KUL! Vi besökte Brown's cheese vilket är Kenyas exklusivaste osttillverkare och fick rulla mozarella, lära oss hur en gör ost, se ostfabriken och (sist men absolut inte minst!!) baka pizza med helt sjukt jäkla god ost på, direkt från fabriken! Sen åt vi pizza tills vi inte kunde få i oss något mer i den mysiga gröna trädgården. Det blev SÅ gott. De är verkligen bra på pizzor i detta land har jag märkt. Blir inte ofta besviken.
 
När jag kom hem hade jag en dubbellektion i psykologi och sen satte jag mig och läste en bok i skuggan tills det var dags för middag. Tack för denna dag!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: