Jinja, Uganda

Postat den:
Bilder - 1 kommentarer

Okej, nu ska ni få bilderna från Uganda/Rwandaresan levererade. Ett stopp i taget dock. Vi börjar med vårt andra stopp (det första stoppet var i Kisumu och det intressantaste där var väl att vi i ösregnet fick checka in på ett skabbigt hotell p.g.a gick inte att sätta upp våra tält i pölarna) vid Nilen i Jinja, Uganda:
 
 
Sara sovandes på golvet i Overlander-trucken. När en åker bil i fyra dagar i sträck får en hitta sina egna knep för att fördriva tiden på bästa sätt = sova, lyssna på musik och pod och spela kort, enligt mig då.
 
 
Väl framme skulle ett flertal personer åka fyrhjuling. Jag som inte hade råd satte mig i sofforna vid baren med utsikt över Nilen och läste en bok på campet där vi bodde. Världens mysigaste camp.
 
 
Våra kära tält som troget ställde upp under hela resan. Förutom insektsinvation och en och annan fuktig sovsäck tyckte jag de skötte sig riktigt bra.
 
 
Andra dagen i Jinja var det dags för heldagsrafting i Nilen. Dagen började med frukt och chapatiomelett till frukost i bilen mot raftingens startpunkt och slutade med VÄRLDENS godaste lunch/middag när vi var klara. Tiden där emellan åkte vi i fors efter fors, åt lite frukt och kakor under de lugna partierna och ramlade i några gånger. Så JÄKLA kul. Snacka om skräckblandad förtjusning.
 
 
Solnedgång över Nilen sedd från campets terass
 
 
Dagen därpå sa vi hej då och begav oss mot nästa stopp; Kampala.
Postat av: Tor

Yaaaay<333

2015-04-25, 20:30:40 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: